WALT WHİTMAN




Geçmek (ah yaşamak, hep yaşamak!) 
geride bırakmak cesetleri...



...

Yanıt olarak deniz,

Acele etmeden, oyalanmadan,

Bütün gece fısıldadı kulağıma, gün doğana dek, açıkça

O yumuşak, o tatlı ölüm sözcüğünü,

Ve yine ölüm, ölüm, ölüm, ölüm,

Ne kuşunkine ne de benim coşmuş çocuk yüreğimdekine benzeyen tatlı bir

fısıltıyla, 

Sokularak yakınıma, ayağımın dibinde, özel bir şeymiş gibi usulca söyledi

Ayağımdan tırmanarak kulağıma gelen ve benliğimi sarıveren sözcüğü

Ölüm, ölüm, ölüm, ölüm, ölüm.




Asla unutmuyorum,

Ama şeytan kardeşimin bana Paumanok'un gri kumsalında söylediği şarkıyı

Yüreğimde uyanan binlerce şarkıya katıyorum,

O an içimde kendi türkülerim uyandı,

Ve onlarla birlikte anahtar, dalgaların arasından gelen sözcük, 

En tatlı türkünün, bütün türkülerin sözcüğü,

Ayağımdan tırmanarak kulağıma gelen,

(Ya da tıpkı bir şey söylemek istercesine beşiğini salladığı bebeğin üzerine

eğilen yaşlı bir kadın gibi)

Denizin bana fısıldadığı 

O güçlü, ve enfes sözcük.

W.W.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder