Arture 565


Thomas Bernhard'ın kitaplarını okumaya, Beton'la sanırım, başladım. Sonra da Avusturya'da ve eski Avrupa'nın diğer başka şehirlerinde yaşamış bu diğer canavarın tüm kitaplarını okudum. 

565. arture'e gelince, çok ama çok basit: Hoş bir canavarın etrafını saran hakiki canavarlar! Hitler'in, Mettrenich'in, Pinochet'in vb. iğrenç kafaları seçiliyor arada.

" Sizin Bremen Mızıkacıları masallarınıza karnım tok; hiçbir şey anlatmak istemiyorum; şarkı söylemek istemiyorum, vaaz vermek istemiyorum, kimse inkar edemez: Masallar tedavülden kalktı artık, şehir masalları da; felsefi olanlar bile hatta; ruhlar alemi yok artık; evrenin kendisi artık bir masal değil; Avrupa, en güzel olanı, öldü; işte doğru, işte hakikat. Hakikat de, doğru gibi, masal değildir, ve doğru olan asla masal olmamıştır.

Elli yıl var ki Avrupa gerçek bir peri masalıydı. Birçokları bugün bu peri masalı dünyasında yaşıyor, ama ölü bir dünyada yaşıyorlar, kendileri de ölü zaten. ölü olmayan yaşar, masallarda değil üstelik; bu da bir masal değil... (Thomas Bernhard)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder