Mahler: Symphony 3, movement 4 (Nietzsche: Midnight Song)





1 yorum:

  1. aralık okumalarımı yetiştiremeyeceğim sandım bloga, daha doğrusu birkaç kitapla başlayarak zevkle içine atıldığım nietzsche okumalarımı. burada, ayvalık'ta, tavla zarlarının ve okey taşlarının arasında kitap okudum, bu yalnız, yaralı adamın kaderinin izini sürdüm.

    son zamanlarda nietzsche'nin ardında, sils maria düşleri içindeydim. zerdüşt'ü bir de turan oflazoğlu çevirisinden okudum. ahmet cemal'in çevirisi de var aklımda. bu zamana kadar mustafa tüzel çevirisinden okumuş ve bu haliyle benimsemiştim kitabı: şimdi aldığım zevk ikiye katlandı. bu ay şiirlerinden, zerdüşt'ten parçalar paylaştım blogda; kitaplarını tekrar karıştırdım bir, ebedi dönüş üzerine iki de kitap okudum. camus'nun defterlerini karıştırırken nietzsche'nin torino'da akıl sağlığını yitirmeden önce kaldığı 6 via alberta'daki odayı ziyaret ettiğini fark ettim, o anlamlı yazıyı da aldım buraya. mahler üçüncü senfonisinde zerdüşt'ten bir parçayı bestelemiş, (gece şarkısı), sils maria'da o parça, bir kayanın üstünde; ecce homo'da nietzsche'nin piramit biçiminde bir kayanın yanında durup ebedi dönüş düşüncesine ulaştığını söylediği kayanın izini de sürdüm internette, meğer pek tanıdık, pek meşhur bir kayaymış o kaya, cogito'nun nietzsche sayfaları arasında denk geldiğim heinrich heine çizimi zerdüşt ve günbatımı, ve şiirleriyle birlikte başka görseller de paylaştım nietzsche ile ilgili. şiirleri bende caspar david friedrich'in, başka romantik ressamların ıssız, insansız doğa resimlerini esinlendirdi...

    YanıtlaSil