Mum Yakana Kılavuz: 🦋 (Pervane)





"Hali perişan bir pervâne vardı,
 Ateşe helâl kıldı tatlı canını. 
Yüzlerce ateş ve dert içinde olan mumu gördü, 
Sararmış yüzünün üzerinde gül rengi gözyaşı akıyordu."


"Mum ve pervâne; aşık ile maşuk gibidir, 
Yok olma arzusunda değilsen etrafta dolaşma."



"Benim işim geceleyin kandile düşmüştür,  
Mum gibiyim, gece yaşıyor ve sabah ölüyorum.
 Mum gibi yanıp yakılıyor ve her gece söylüyorum, 
Mum gibi sabaha kadar sağ kalmayacağım."




"Düşmanların kalbi sevgilinin yüzünden ne anlar? 
Sönmüş kandil  nere, güneş gibi olan mum  nere?"


 "Onun parlak  görüşünün nurlu ışığından 
Işık  pervânesi gökteki güneşi arzular." 




"Senin zülfün  zincirse,  divânesi  benim.
 Senin  aşkın  ateşse, pervânesi benim. 
Senin yeminine  andolsun  ki kadeh benim.
 Senin aşkınla bizzat (sen  oldum)
 ama sana  yabancı  da benim.” 




"Pervane muma "Sevgilim ol" dedi
Mum ise "Eğer ağlayarak ölenim olursan
Eğer koynumda olmak istiyorsan
Ateşin içine gir ve tamamen yan" diye cevap verdi."


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder