Hermes




Belki duymuşsunuzdur, işimde acemi sayılmam
Nice taşlar geçti elimden
ve çok iyi tanırlar
yurdum Tiana'da beni

Hemen göstereceğim birkaçını size. 
Şu Rea'ya dikkat edin, saygın, sarsılmaz antik. 
Pompeius’a bakın, sonra Marius, 
Amelius Paulus,  Scipio Africanus. 

Elimden geldiğince 
hepsi asıllarına sadık kopyalar.
Şu Patraklos (üzerinde çalışacağım biraz daha).
Kestarion’dur şu sarımtırak mermerin 
yanında duran parçalar.

Şimdi Poseidon’a çalışıyorum 
uzun zamandır. Atları inceliyorum 
özellikle, nasıl yapsam diye.

Öylesine hafif olmalılar ki
yere basmazmış, havada koşarmış gibi
görünmeli toynakları ve bedenleri.

Ama işte şu en çok sevdiğim eserim 
onu tutkuyla, büyük bir dikkatle işledim 
aklımın ideale doğru yükseldiği 
bir ılık yaz gününde, bu genç Hermes, 
hep hayal etmiş olduğum tanrı. 

(1911)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder