Kulübe Güncesi: Toplum

 



Toplum yokluğundan dolayı acı çektiğim konusunda doktorların hepsi hemfikir. Asla böyle bir durum olmadı. Birincisi, acı çektiğimi bilmiyordum. İkincisi, bir İrlandalı'nın da söyleyebileceği gibi, bunun sahip olduğum toplumun hazımsızlığı olduğunu düşünmüştüm..

*

Bir insan nereye giderse gitsin, insanlar onu takip edecek ve kirli kurumlarıyla pençeleyecek
 ve eğer yapabilirlerse, onu çaresiz tuhaf toplumlarına ait olmaya zorlayacaklardır.

*

En gerçek toplum her zaman yalnızlığa yaklaştıkça,
 en mükemmel konuşma sonunda Sessizliğe düşer.

*

Toplu hareket etmek, kurumlarımızın ruhuna göredir.

*

Siyaset, toplumun bağırsak ve çakıl dolu taşlığıdır.

*

İnsanların sosyal erdemler, iyi dostluk dedikleri şey, genellikle, birbirlerini sıcak tutmak
 için birbirine yakın duran bir çöplükteki domuzların erdemidir.

*


*

City life is millions of people being lonesome together.

*

I wish my neighbors were wilder. A wildness whose glance no civilization could endure.

*


Yasaların adaletsiz olduğu özgür bir toplumda herkesin yasayı çiğneme yükümlülüğü vardır.

*

Hükümet makinesi, bir başkasına adaletsizliğin temsilcisi olmanızı 
gerektirecek nitelikte ise, o zaman, diyorum, yasayı çiğneyin.

*

Birkaç adam biliyoruz, çok sayıda palto ve pantolon.

*

In a world of peace and love, music would be the universal language.

*

İşçi, patronunun ödediği ücretten fazlasını almazsa,
 aldatılır, kendini kandırır.

*

Deha hiçbir imparatorun hizmetçisi değildir.

*

The only sin in the world is ignorance.

*

Herhangi birini haksız yere hapseden bir hükümet altında, adil bir insan için gerçek yer
 aynı zamanda bir hapishanedir.

*

When I meet a government which says to me, "Your money or your life," 
why should I be in haste to give it my money?

*

Bilmiyorum ama haftada bir gazete okumak çok fazla. Son zamanlarda denedim ve bana öyle geliyor ki, kendi bölgemde yaşamadım. Güneş, bulutlar, kar, ağaçlar bana pek bir şey söylemiyor. İki efendiye hizmet edemezsin.

*

Do not suffer your life to be taken by newspapers.

*

Do not read the newspapers.

*
Thoreau




*

Herzog

*


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder