Ders Notları



"Yaşamın onun içine girmesi gerekti, o yaşamın içine girmeksizin."

Flaubert'in "sanatçı"dan söz eden bu cümlesi kadar Kafka'yı tarif eden bir yazı, bir kitap okumadım.
Kafka yaşamın içine girmedi. Bunun için gereken her şeyden yoksundu sanki.
Ama yaşam onun içine öylesine girmişti. (http://kaotikbenlik.blogspot.com.tr/2014/10/kafka.html)


136./ 

Biz yazarlar birer çöpçüyüz
Hammaddemiz insanoğlunun çöplüğüdür.
Çöplükte gezinmeden 
o iğrenç kokuyu içine çekmeden 
yazar olunmaz.


151./

"In solıs sis tibi turba locis." (Tibullus)
(Yalnızlığında kendine bir kalabalık yarat!)
Kafka gibi.



227./
Kawapatha'nın intiharı
A. gazetede okumuş, ondan öğreniyorum.
A'ya şöyle dedim:
"Demek o da kendini ciddiye alanlardanmış."


**
Hölderlin tımarhanedeyken şiiri, 
dağlarda, ormanlarda dolaşıyordu özgürce. 



247./

- İyimserler kötü yazar.
- Kim demiş?
- Valery.
- Kötümserlerin iyi yazdığını da söylemiş mi?
- Hayır.
- Öyleyse?
- Onu ben söylüyorum.

**

Gördük, toplumsal kurtuluş yok.
Dolayısıyla, bireysel kurtuluş da yok.
Olsa olsa, bireysel sığınak/bireysel kaçış/bireysel
karşı-koyma/bireysel varoluş/ bireysel mutluluk - varsa eğer.


Hiçbir toplumun düzeni
bireyden yana bir düzen değildir.

Bireyi düzen bir düzendir.


Ders Notları / Edgü

1 yorum:

  1. 151./
    Kafka gibi...

    Yalnızlık insanlarla doludur, diyen Kafka gibi.

    YanıtlaSil