Yeni Etkiler

Yunan siniklerini, Sinoplu Diogenes'i keşfettim, o ünlü Diogenes’in yazdıklarını bilmiyoruz ama onunla ilgili birçok öykü ve söylenti derlemeciler, özellikle de Diogenes Laertius sayesinde bize kadar ulaşmış... Tam onlarla eğlenmeye başlamıştım ki Nietzsche cehenneminde buluverdim kendimi. Torino'da, kötü muamele gören bir atın karşısındaki 'çöküşünü biliyordum, ama hayatının son bölümüne, deliliğine ilişkin başka kitaplar okudum. Ayrıntıları bilmiyordum, örneğin onu Basel'e götürmek için Torino'ya gelen arkadaşlarından birinin, Franz Overbeck'ın anılarını okudum. Nietzsche o dönemde Strindberg'le yazışıyor, ona tamamen deli işi mektuplar yolluyormuş... Diyeceğim, yine delilikle ilgilendim. Giacomo Leopardi'nin, Schopenhauer’in, Hölderlin'in, Strindberg'ln. Robert Walser‘in sonsuz cehennemlerine daldım, pek tanımadığım Alman romantikleriyle ilgilendim: Heinrich von Kleist'la, Nıkaolous Lenau'yla, Reınhold Lenz'le, Georg Büchner'le, Novalis'le, aynı zamanda Kıerkegaard'la ve Torquato Tasso'yla... Sıkıntılar, daralmalar, intiharlar, korkunç hastalıklar... Kant, Maupassant. Cesare Pavese, Karl Kraus. Walter Benjamin, Bruno Schultz... Ve Blaise Pascal... Pascal Şöyle yazıyor: ‘Soyut bilimleri inceleyerek çok zaman geçirmiş, ama onlarla iletişim kurmakta zorlanmaktan yılmıştım. Ne zaman ki, insanı incelemeye başladım, o soyut bilimlerin insana özgü olmadığını ve içlerine daldıkça onları bilmeyenlerden daha fazla kendimden uzaklaştığımı fark ettim.’ Ona gore. insan ‘anlaşılmaz bir canavardır'. Evet, asıl sözcük bu: canavar! Thomas Bernhard da tüm bunların üstüne tüy dikti!"

Yüksel Arslan

3 yorum:

  1. arturelerde eksikliği hissediliyor tezer özlü'nün, neden tezer özlü üzerine bir arture yok, bir röportajında şöyle söylüyor Yüksel Arslan:

    "...senelerdir Tezer Özlü üzerine bir arture yapmak istiyorum ama son dönemde onunla ilgili basılan bir şeylere rastlamadım, daha fazla beslenmem lazım resim yapabilmem için."

    YanıtlaSil
  2. Yüksel Arslan'ın arturelerinden yaşım ve okumalarım itibariyle daha çok kendi etkilenmelerimden (ve tanıdık yüzlerden) örnekler paylaştım. Arslan, kitaplarla kurduğu ilişki bakımından örnek alınacak bir kimse, zaten sanatından çok bu bakımdan ilgimi çekti ve Arslan'ı buraya aldığım parçalarla bu yönüyle yansıtmaya çalıştım. kitaplarla kurduğu ilişki çerçevesinde.

    YanıtlaSil
  3. internetteki en geniş Arslan içeriğini de oluşturmuş olduk böylelikle. sanatçının izini sürmeye devam edeceğim.

    YanıtlaSil