Çocuk işçiler (Lewis Hine)










 Oturmuş çevreme bakıyorum, yeryüzünün bütün üzüntülerine, bütün zorbalıklara,bütün utanılacak şeylere bakıyorum,

Duyuyorum, gizliden gizliye, sarsıla sarsıla hıçkırıyor delikanlılar, kendi kendilerine kızan, yaptıklarına pişman olan delikanlılar,

Görüyorum, çocukları kötü çıkan bir ana, öldü ölecek, kimsenin aldırdığı yok, hastalıklı, sıska, umutsuzluk içinde,

Görüyorum, kocası kötü çıkan bir kadın, görüyorum, genç kızları kandırmaya çalışıyor iki yüzlü erkekler,

Gözümden kaçmıyor kıskançlığın yarattığı acılar, gizlenmeye çalışan, karşılık görmemiş aşklar, yeryüzünde bunları görüyorum

Görüyorum, savaşın getirdiği kötülükler, salgınlar, zorbalıklar, görüyorum şehitler, esirler,

Görüyorum, denizde bir kıtlık, görüyorum, bir sürü denizci öldürülüyor, ötekiler kurtulsun diye

Görüyorum, kendini üstün sanan budalalar, işçilere yoksullara, zencilere bin türlü saygısızlık ediyor, küçültücü hareketler yapıyorlar;

Bütün bunlara - bütün bayağılıklara, sonsuz acılara, oturduğum yerden bakıyorum,

Görüyorum, duyuyorum, susuyorum.

Walt Whitman

(Çimen Yaprakları'ndan)












 Bunları Bir Dolar İçin Söylemiyorum


Bunları Bir Dolar için, yahut vapur beklerken vakit geçirmek için söylemiyorum,
(Benimle birlikte, benim kadar siz de konuşuyorsunuz, ben sizin dilinizim,
Sizin ağzınızda ağlanıp kalan şeyler, bende çözülüyor)

Yemin ederim, bir daha adını anmayacağım aşkın, yahut ölümün bir dam altındayken,
Yemin ederim, açık havada benimle baş başa kalmayan erkeğe , yahut kadına, kendimi anlatmayacağım bir daha.

Beni anlamak istiyorsanız dağların tepelerine çıkın, yahut
denizlerin, suların kıyılarına gidin,
Küçücük bir böcekte bile neler açıklanır, bir damla, yahut dalgaların kıpırdanışı bir anahtar gibidir,

 Bir çekiç bir sandal küreği, bir testere, benim sözlerimin anlaşılmasına yardım eder

Pancurlu odalar, okullar bana yaklaşamaz,
Bilgisiz kaba insanlar, küçük çocuklar çok daha iyi anlaşır benimle.

Genç usta bana herkesten daha yakındır, o beni bilir
Baltasını testisini alıp ormana giden oduncu, beni bütün gün gezdirir yanında,
Tarlaları süren çiftçi çocuk, benim sesimi duyunca sevinir,
Yelken açan teknelerde dolaşır kelimelerim, balıkçılarla
denizcilerle giderim açıklara, ben onları severim.

Kampta dinlenen, yahut yolda yürüyen er benimdir,
Gece, gelip gelmeyeceği bilinmeyen bir savaştan önce, bir çokları beni arar, hiçbirini yalnız bırakmam onların,
O ağır, o düşüncelerle dolu gecede (belki de son geceleri),
beni bilenler beni arar.


 Walt Whitman
 (Çimen Yaprakları'ndan)














Hiç yorum yok:

Yorum Gönder