Palyaçolar - Bernard Buffet













Doktor, der, hastayım, hayattan zevk alamıyorum.
Açlar aklıma geliyor, yemek yiyemiyorum. Çıplaklar
hatırıma geliyor, Onlarla birlikte üşüyorum.
Her cinayette kendimi suçlu buluyorum.
Her katil bıçağının kabzasını sanki benim ellerim
tutmuştur. Her atılan kurşun benim kalbime saplanıyor.
Bütün bu toplumun suçları benim omuzlarıma
yüklenmiş. Artık gülmesini unuttum.
Doktor, hastasını omuzundan tutar, pencerenin
önüne getirir, perdeyi aralar, parmağıyla karşı duvardaki
afişi gösterir.Bu afişte, bir sirk palyaçosunun reklamı vardır.
Azizim, der, su palyaçoyu görüyor musun? Tavsiye
ederim, her gece bu palyaçonun gösterilerine git. Bütün
kederini, elemini, derdini unutursun. Gülmeyi, kahkahayı
öğrenirsin. Hayattan yeni baştan zevk almaya başlarsın.
Hasta başını eğer, Doktor der, iste o palyaco benim!

Aziz Nesin





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder