" Guernica, yaratılışından yaklaşık altmış yıl sonra savaş karşıtı en önemli imgelerden biri haline geldi ve çocuğuna sarılmış ağlayan kadın da bu tablonun en akılda kalan, hatta en özlü ayrıntısını oluşturdu. Michel Leiris 1937'de Guernica'nın kendi gözünde, toplumumuzun kaybedilen insanlara, sevdiğimiz ve ölecek olan her şeye bir taziyesi olduğunu yazmıştı. Bundan böyle, sevdiğimiz her şeyin bir veda olarak, unutulmaz güzellikte bir nesneye indirgenmesi önem kazanıyordu. Otuz yıl sonra John Berger daha kesin olarak şöyle diyordu: "Guernica'nın konusu Picasso'nun acı hakkındaki düşüncesidir." Yani tablo, bir duyarlılığın ifadesi değil, acı hakkında oluşmuş düşüncenin betimlemesidir.
Kenneth Clark'ın başyapıt tanımlamasından hareket edersek Guernica, Picasso'nun başyapıtıdır.: Mükemmel bir teknik beceri olmaksızın derin ve ileriyi gören bir deneyimin kaydı, yıkımın eşiğindeki bir toplumun sembolize edilişi, tüm sanatçı dehasının ötesinde bireysel bir deneyimi evrenselleştiren, zaman'ı ruhu tarafından soğuran...
Zaman! Guernica yapıtı, 19.yüzyılın büyük fikirlerinin büyük devrimlerinin ardından insanlığın üzerine hiç bitmeyecek bir kabus gibi çöken kocamış ama hep küçük, aptal bir çocuk olarak kalmış 20. yüzyılın resmi.
Kenneth Clark'ın başyapıt tanımlamasından hareket edersek Guernica, Picasso'nun başyapıtıdır.: Mükemmel bir teknik beceri olmaksızın derin ve ileriyi gören bir deneyimin kaydı, yıkımın eşiğindeki bir toplumun sembolize edilişi, tüm sanatçı dehasının ötesinde bireysel bir deneyimi evrenselleştiren, zaman'ı ruhu tarafından soğuran...
Zaman! Guernica yapıtı, 19.yüzyılın büyük fikirlerinin büyük devrimlerinin ardından insanlığın üzerine hiç bitmeyecek bir kabus gibi çöken kocamış ama hep küçük, aptal bir çocuk olarak kalmış 20. yüzyılın resmi.
ÇOCUKLARIN ÇIĞLIKLARI
KADINLARIN ÇIĞLIKLARI
KUŞLARIN ÇIĞLIKLARI
ÇİÇEKLERİN ÇIĞLIKLARI
KİRİŞLERİN ÇIĞLIKLARI
TUĞLALARIN ÇIĞLIKLARI
MOBİLYALARIN ÇIĞLIKLARI
YATAKLARIN ÇIĞLIKLARI
KOLTUKLARIN ÇIĞLIKLARI
PERDELERİN ÇIĞLIKLARI
ÇÖMLEKLERİN ÇIĞLIKLARI
İspanya'da iç savaş sürerken çok kötü bir haber gelir. Picasso'nun şair arkadaşı Lorca Granada'da öldürülmüştür. picasso bu arada Prado müzesine müdür seçilir ve Madrid'in bombalanması sonucunda resimleri korumak için taşıtmak zorunda kalır. İster istemez politikanın içindedir artık. Barselonalı bir arkadaşından etkileyici bir mektupta, arkadaşı ona: "Sen, şanslı Picasso, Akdeniz'in gerçek çocuğu, Ulysses'in akrabası" diye hitap etmektedir. "Vakit geldi artık, bir şaheser yaratmalısın." Evet, vakit gelmiştir ama gereken ateşlemeyi ancak nisanın son günlerinde bombalanan Guernica kasabasındaki masum halkın görüntüleri ve dehşet haberleri Paris'e ulaşınca alır.
1 Mayıs günü Paris'te yapılan büyük yürüyüşü izledikten sonra, o gün, içindeki birikimin kabukları çatlar ve Guernica resminin ilk eskizlerini yapmaya başlar."
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder