Bir Sanat Eseri Olarak Bok

Dışkının eğlenceli bir biçimde sergilenmesi –gösteri, bizi gösterdiği şeyden uzaklaştırdığı için, dışkının gerçek doğasının (ayrıca simgelediği hiçliğin ve anlamsızlığın) unutulması amacıyla bir gösteriye dönüştürülmesi- entropik modern sanatın ve postsanatın başlangıcının kusursuz bir ironik örneğidir. Yani sanatın dışkı olduğu düşüncesi, dışkının gündelik ortamının dışında sergilenmesiyle eğlenceli hale getirilmektedir- günlük yaşamın atık maddesi, (giderek kuşkulu hale gelen) sanat statüsü kazandırılarak yüceltilmesiyle eğlenceli bir gösteriye dönüşür. Dışkı, aslında yaşamın entropik mamulüdür- yaşamın tüketilmiş, boş, değerini yitirmiş halidir ve bu nedenle ilke olarak ölüdür (dışkı cansızdır) – ve bu sıfatla gerçekliğin yapısöküme uğramış nihai maddesidir, özellikle de patlayıcı bir anal olayla sonuçlanan zorunlu bir yıkıcı sindirim sürecinin homojen sonucu olması yüzünden böyledir. Sanatın bir konu/tema – mükemmel biçimsiz içerik- olarak dışkıya yönelmesi, iktidarsızlığını ve kısırlılığını da gösterir, çünkü eğer dışkı penisin yerini alıyorsa ve çocukların sanatı artık yaratıcı bir edim değilse, bu durumda sanat, kişinin ruhsal bağırsağını boşaltmasından ibarettir. 

Sanatın Sonu
Donald Kuspit


Artist's Shit - 1961,  Piero Manzoni



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder