Kanarya Cinayeti Vakası II - Julio Cortazar

Korkunç bir şey, teyzem beni yaş gününe çağırıyor, ben de ona armağan olarak bir kanarya alıyorum, gittiğimde evde kimse yok, ajandama yanlış yazmışım, dönüşte kanarya tramvayda deli gibi ötüyor, yolcular çılgına dönüyor, kuşa saygı göstersinler diye ona da bilet alıyorum, tramvaydan inerken kafesi bir kadının kafasına çarpıyorum, kadın bana diş bileyerek hırlıyor, eve vardığımda bakıyorum üstüm başım kuş yemi içinde kalmış, karım katiple kaçmış, apartmanın girişinde taş kesiliyorum, kayıp düşerken kafesi eziyorum, komşular bir ambulans çağırıp onu bir sedyeye koyup götürüyorlar,  ben geceyi apartmanın girişine serilmiş, kuş yemi yiyerek geçiriyor, kulağımda salondaki telefonun sesiyle sabahı buluyorum, telefon eden teyzem olmalı diyorum, yaş gününü unutmayayım diye arayıp duruyor, dört gözle armağanını bekler hep, zavallı teyzem.


The Canary Murder Case II

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder