Rwanda / James Nachtwey


"Benim şahit olduğum en akıl almaz durum, Ruanda'daydı. Kaç kişinin öldüğü bilinmiyordu; fakat yarım milyon ile iki milyon arası kişinin öldüğü tahmin ediliyordu. Bu insanlar, ilkel silahlarla öldürüldüler: Sopalar, taşlar, palalarla yüz yüze mücadelede... Katliamın yapıldığını kendi gözlerimle gördüm ve insanların bunu birbirine nasıl yapabildiğini anlayamadım. Böyle bir korku ve nefret nereden gelmekte? Bu, benim anlayışımın yerine geçmekte. Bunun üstesinden gelmek gerçekten çok zor. "


"Sonunda Hutu ordusu yenildiğinde; Yüzlerce, binlerce Hutu, yakın ülkelere Tanzanya veya Zaire'ye kaçtılar. Goma'daki mülteci kampında yaşayanlar arasında kolera salgını ortaya çıktı. Yüzlerce insan bu yüzden ölüme terk edildi. Fotoğrafını çektiğim birçok insanın sonunun da, birkaç hafta önce katledildiğini gördüğüm insanlar gibi olacağını anladım. Bu, öbür dünyaya ekspres bir asansörün kalması gibiydi."











Hiç yorum yok:

Yorum Gönder